עורכת דין ענת מולסון שלום, אני פונה אליך לגבי טיפול רפואי לקוי ודרישה לא מוצדקת לתשלום.
שמי יוכבד, בת 56, מורה למוסיקה. אני חברת קופת חולים יותר מ-15 שנה ומשלמת ביטוח זהב שנים רבות.
אני סובלת מיתר לחץ דם מספר שנים, והרופאים אינם מצליחים לאזן אותו באמצעות תרופות או בשיטות אחרות. אירועים של יתר לחץ דם גורמים לי לכאבים, סחרחורות ובחילות.
להלן סיפור המקרה שלי שלדעתי מהווה רשלנות רפואית או טיפול רפואי לקוי
אני מבצעת מעקב בסניף קופת החולים באזור מגוריי. לפני מספר חודשים מנהלת הסניף מסרה לי שני מספרי טלפונים למוקד רופאי לילה והבטיחה שהם יכולים להגיע אלי בשעות הלילה במידת הצורך תמורת תשלום של פחות מ-50 ₪ לביקור.
בלילה בחצות הרגשתי ממש לא טוב. התרופות שנתנו לי לא עזרו להקל על התסמינים ולא הצליחו להוריד את לחץ הדם חזרה לתחום הנורמה (היו ערכים סביב 180/130) למשך מספר שעות. לאחר כשעתיים – שלוש התקשרנו (בעלי יוחנן, שהיה איתי בבית ניהל את השיחות בטלפון מפאת מצבי הרעוע) למספרים של רופאי לילה שקיבלתי בסניף. בשני מספרים לא היה מענה מלבד מרכזיה מוקלטת. במספר השלישי ענו שאין רופא שיכול להגיע בתווך של חמש – שש שעות הקרובות, אבל הבטיחו לתת יעוץ טלפוני מרופא תוך 30 דקות. אחרי 50 דקות התקשרנו חזרה למספר והם אמרו שהם שכחו אותי, ואז העבירו את השיחה לרופא. הרופא, שלא הזדהה, דיבר עם בעלי, בצורה גסה ובקוצר רוח ניכר. בני הסביר לו את הרקע הרפואי שלי ועל כך שנטלתי 2 כדורים (כפי שהודרכתי על ידי הרופאה המטפלת) ללא שיפור במצבי. הרופא אמר להזמין אמבולנס בדחיפות ושהיה צריך להזמין אמבולנס מזמן. הוא לא הזכיר כלל את עניין התשלום על הפינוי או הביקור במיון.
בסיום השיחה בעלי הזמין עבורי אמבולנס של מד"א לפנותי למלר"ד בבי"ח, כפי שהרופא הורה.
בגמר השיחה עם מוקד מד"א שירות רופא לילה חזרו בשביל לקחת פרטים שלי לצורך הנפקת הפניה.
במלר"ד ביצעו בדיקת דם ושתן ונתנו תרופה להרגעה. שוחררתי תוך שעתיים. הרופא אמר שהם לא יכולים לעשות כלום כי צריך לאזן לי את לחץ הדם.
ביקרתי אצל הרופאה במרפאה. היא ראתה במחשב את ההפניה של רופא הלילה למלר"ד, ללא רישום על הצורך לפינוי באמבולנס. הרופאה שינתה את התרופות ללחץ הדם וקבעה ביקורת בעוד חודש ימים אצל קרדיולוג ונוירופתולוג.
אתמול קיבלתי דרישה דחופה לתשלום מסניף קופת החולים עבור הפינוי באמבולנס של מד"א עם איום של קנסות על איחור בתשלום. הן אמרו שלפי החוק אני חייבת לשלם.
ברצוני להתלונן על מספר נקודות:
• שירות רופא הלילה לא פעל כמובטח. רופא לא הגיע אלי לבית.
• הרופא במוקד הלילה דיבר בצורה מזלזלת ולא ביצע גילוי נאות לגבי חיובים עתידיים.
• הרופא במוקד הלילה לא תיעד את כל המלצותיו מהשיחה ברשומה הרפואית.
• הטיפול המתמשך בבעיית יתר לחץ הדם שלי לא מוצא פתרון בטיפול השותף למרות מספר רופאים בקופה שניסו לאזן לי את לחץ הדם.
• מנהלת הסניף מפגינה חוסר ידע ניכר באפשרויות טיפול ויעוץ נוסף. היא תמיד "לא יודעת".
אני משלמת לקופת חולים לאומית הרבה כסף עבור ביטוח זהב. אני מצפה שתדאגו לבריאות שלי ותטפלו בי ותתמכו בי בעת הצורך בשעת מבחן.
אני מבקשת מהקופה להסיר את הדרישה לתשלום על הפינוי שבוצע בהמלצת הרופא, ולעזור לאזן את לחץ הדם שלי במהרה. כאמור, אני מעוניינת להגיש תביעת רשלנות רפואית על טיפול רפואי לקוי והמליצו לי עליך.
תודה. יוכבד