ראשית אזהרה של מערכת האתר- אנו ממליצים שלא לפנות אל נציב קבילות ציבור ללא ליווי של עורך דין מנוסה בתחום רשלנות רפואית. לעיתים אף לא מומלץ לפנות כלל אל נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, כי כמעט בכל המקרים- אין הוא מוצא כשל בתיפקודו של הצוות הרפואי, גם במקרים בהם נפסק בסופו של דבר בבית משפט כי הייתה רשלנות קשה. לשאלות בנושא זה, ניתן לפנות אל עו"ד ענת מולסון שפרטיה משמאל.
מהו נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות:
לפי סע' 45 ל"חוק ביטוח בריאות ממלכתי", התשנ"ד – 1994, כל תושבי מדינת ישראל רשאים להגיש תלונות נגד קופת חולים, נותן שירותים שלהם, עובד מעובדיהם או כל מי שפועל מטעמם, בכל הקשור למילוי תפקידיהם לפי חוק זה, אל לנציבות הקבילות לחוק ביטוח בריאות ממלכתי במשרד הבריאות.
במכתב יש לציין:
שם ומשפחה של הנפגע, מספר תעודת זהות, שם קופ"ח של הנפגע,
כתובת בבית, מספר פקס וכתובת דואר אלקטרוני )במידה ויש(.
ולציין את מהות הבעיה.
חשוב לצרף לקבילה העתקים מכל המסמכים הרלוואנטים כדלקמן:
העתקים ממסמכים רפואיים התומכים בנטען בקבילה
העתק מתשובת קופת החולים- במידה וניתנה בכתב
העתק מן הקבלות במידה ונושא הקבילה נוגע לתשלום בגין השירות
)כגון קבלות בגין רכישת תרופות, בקבילות שעניינן תרופות(
העתק מגיליון שחרור ממיון במידה שנושא הקבילה הוא פניה למיון.
ניתן לשלוח קבילה באמצעות הפקס, הדואר הרגיל, הדואר האלקטרוני.
נציבות הקבילות, משרד הבריאות
רח' רבקה 29, ירושלים,
פקס מספר :
02-5655981
כתובת דואר אלקטרוני [email protected]
לאחר הגשת הקבילה למשרד הבריאות, ניתן להשאיר
הודעה בתא קולי ולברר את הטיפול בקבילה.
אין להשאיר הודעה במידה בטרם נעשתה פניה בכתב.
מס' הטלפון למערכת התא הקולי: 02-5681234) 24 שעות ביממה(.
אנא השאירו את שמכם ומספר הקבילה במשרדנו בתא קולי אישי, אשר
את מספרו תקבלו במערכת התא הקולי. תשובה תינתן בתוך 3 ימי עבודה באותו
תא קולי אישי.
במידה והנכם חסרי קופת חולים, ניתן להתקשר למענה אנושי לקבלת הדרכה.
למענה אנושי ניתן להתקשר בימים א'-ה' בין השעות 15:00-13:00
לטלפון רב-קווי מס' 02-5681257 ועובדי הנציבות ידריכו
אתכם )אין קבלת קהל(.
לשאלות בנושא פנייה אל נציב קבילות הציבור של משרד הבריאות, ניתן ליצור קשר עם עו"ד ענת מולסון שפרטיה בראש העמוד משמאל