רשלנות רפואית ותלונות לאחר ניתוחים הוא נושא המאמר שלהלן.
לצערנו ישנם לא מעט מקרים של תלונות לאחר ניתוחים שמקורן ב-רשלנות בניתוח. רוב הניתוחים דורשים אשפוז של החולה לאחר הניתוח על מנת לעקוב אחר המצב והריפוי של החולה. כמו כן אין ניתוח ואין פרוצדורה רפואית שלא יכולה להסתבך, ולכן חלק ניכר מהתלונות מתייחסות לסיבוכים שלאחר ביצוע הפרוצדורה או הניתוח.
מקרי רשלנות רפואית ותלונות לאחר ניתוחים /תלונה/ תלונות אחרי ניתוח
הרבה מהתלונות לאחר ניתוח מתייחסות לזיהומים, נפיחות או כאבים במקום שבו בוצע הניתוח. סביר להניח שאחרי ניתוח, החולה ירגיש כאבים באזור שבו בוצע הניתוח, יחד עם זאת צריך לבדוק שלא מדובר בהתפתחות של סיבוך לאחר הניתוח. בחלק מהניתוחים ואצל חלק מהמטופלים יש סיכוי ליצירה של קרישי דם, תלונות על כאבים ונפיחות חייבות להיבדק ברצינות כדי למנוע התפתחות של תסחיפים. בנוסף, תלונות על חולשה צריכות להיבדק גם כן דרך בדיקת דופק ולחץ דם על מנת לאתר בזמן סיבוכים של דימומים של החולה.
עילות לתביעת רשלנות רפואית ותלונות לאחר ניתוחים
• זיהום או מורסה במקום שבו בוצע הניתוח
• נפיחות וכאבים במקום שבו בוצע הניתוח
• דימום של החולה לאחר ביצוע הניתוח
• מנתח שכח כלי ניתוח במקום שבו בוצע הניתוח
• מעשים ומחדלים רשלניים שהיו יכולים להוביל לחוסר טיפול, השהייתו, או החלטה על ביצוע הליך רפואי בלתי מתאים שיכלו לגרום לתובע נזק גופני או להחמיר את מצבו.
• רשלנות בהרדמה שגרמה לנזק עצבי לחולה ולנכות תפקודית
• רשלנות במתן תרופות בזמן הניתוח ואחריו מבחינת סוג ומינון ומבלי לבדוק את רגישות המטופל לתכשיר
פסקי דין- פסק דין- רשלנות רפואית ותלונות לאחר ניתוח- תלונות אחרי ניתוחים
ע"א 3577/08 קוריאבסקי נ' מדינת ישראל- תובעת מבוגרת שעברה בגיל 76 ניתוח בבית החולים שיבא בעקבות צניחת חלחולת. במהלך הניתוח נכרתו 45 ס"מ מהמעי הגס של התובעת ונעשתה בסיום הניתוח תפירה ידנית בין הסיגמה ופי הטבעת. שעות אחדות אחרי סיום הניתוח החלה החולה להתלונן על כאבים בבטן והיא נבדקה על ידי רופאה ואח במחלקה. במהלך הטיפול עלה חשד שנוזל צואה דלף לתוך הבטן של התובעת, חשד שהתגלה כנכון במהלך ניתוח חירום שבוצע בה בעקבות הכאבים. במהלך הניתוח טופלה בתרופות מצילות חיים שגרמו לה לנמקים. בית המשפט המחוזי קבע כי לא הייתה רשלנות בטיפול והתובעת ערערה לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון קבע שאכן הייתה רשלנות. בית המשפט העליון הסתמך על חוות דעת רפואיות שקבעו כי דליפה של נוזל צואתי זמן כה קצר אחרי ניתוח החלחולת הוא דבר נדיר, ולכן מעיד על משהו שהתרחש במהלך הטיפול. הצוות לא הצליח להוכיח כי נהג כשורה ולכן בית המשפט קבע שהוא אחראי. בית
המשפט מצא גם לנכון לבקר את התנהלות הצוות שלא נתן מספיק תשומת לב לתלונות החולה ולא הקפיד מספיק במעקב אחר תוצאות הטיפול.
לשאלות בנושא רשלנות רפואית ותלונות לאחר ניתוח / תלונות אחרי ניתוחים, ניתן ליצור קשר עם עו"ד ענת מולסון
