ל
בפסק הדין האחרון של השופט ריבלין הרחיבו השופטים את עילת התביעה של הורים לילד פגוע כך שזו תאפשר לקבל פיצוי שיכסה את הוצאות גידולו ומלוא צרכיו של הילד לאחר שבגר ומשך תוחלת חייו.
כן נקבע שיש לתת פיצוי עקב הנזק וההשלכות הכספיות העודפות וההשלכות הנפשיות שבהן נושאים ההורים בעל כורחם עקב הרשלנות וכן נפסק כי בעת בחינת של ההורים
יש לקחת בחשבון במכלול השיקולים גם את זכותם של ההורים לעצב את חייהם כרצונם ואת הקשיים הלא מבוטלים במישור הנפשי, המעשי ואף הכלכלי, הכרוכים בגידול ילד בעל מוגבלות.
האם החלטות אלו יחולו אך ורק על הורים של הולדה בעוולה או שהחלטות אלו תופסות גם במקרים אחרים של רשלנות רפואית שגרמה לפגיעה בילד?
אם הן לא תופסות לגבי מקרים אחרים של רשלנות רפואית, יש כאן הפלייה שלילית גדולה כלפי הורים שילדם נפגע על ידי רשלנות רפואית של רופא או מוסד.
והאם ניתן בכלל לתת פיצוי רק להורים לילדים פגועים עקב הולדה בעוולה ולא להורים שילדם נפגע עקב רשלנות של רופא או מוסד?
תודה. הילית
