בית משפט השלום בתל אביב – יפו
ת"א 20949-04
בפני
כב' השופטת יעל אילני
תובעים
1.משה בארי
2.עזבון המנוחה אוסטרוביץ מרים
נגד
נתבעים
1.ד"ר נוסבאום סילביה
2.קופ"ח לעובדים לאומיים
3.משרד הבריאות-לשכת היועץ המשפטי
פסק דין
מדובר בתביעה שעילתה רשלנות רפואית. לטענת התובע, בשנת 1996 נפטרה אמו המנוחה בעקבות טיפול רפואי רשלני שניתן לה על ידי הנתבעים.
התביעה הוגשה בשנת 2004 מבלי שצורפה לה חוות דעת רפואית, כפי הנדרש על פי תקנה 127 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984. כידוע, לא ניתן להוכיח טענות בדבר רשלנות רפואית אלא באמצעות חוות דעת רפואית כנדרש על פי התקנות. גם במקרה דנן, לא ניתן להוכיח את הטענות בדבר הרשלנות בטיפול הרפואי העומדות ביסוד עילת התביעה, אלא באמצעות חוות דעת שהרי מדובר בטענות בעניינים שברפואה.
במהלך השנים ניתנו לתובע ארכות והזדמנויות רבות להסדיר ייצוג משפטי ו/או להגיש חוות דעת רפואית מטעמו (וזאת מבלי לפגוע בטענת התיישנות התביעה שהעלו הנתבעים), אך חוות דעת כזו לא הוגשה.
בדיון האחרון, מיום 24.10.12, ביקש התובע ארכה אחרונה להגשת חוות דעת והסכים כי ככל שלא תוגש בתוך 3 חודשים, תימחק התביעה. ב"כ הנתבעים הודיעה כי תבדוק את עמדת הנתבעים להסכמה כי לא תטען על ידם טענת התיישנות למשך שנתיים מיום מחיקת התביעה.
— סוף עמוד 1 —
עד היום לא הוגשה חוות דעת מטעמו של התובע, ועל כן דין התביעה להימחק על הסף.
יצוין כי הנתבעים הודיעו כי אינם מסכימים להארכת תקופת ההתיישנות מעבר לזו הקבועה בחוק ועל פי כל דין.
סוף דבר, אני מורה על מחיקת התביעה.
בנסיבות המקרה ובהתחשב במצבו של התובע אני פוטרת אותו מתשלום יתרת האגרה.
המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.
ניתן היום, כ"ח שבט תשע"ג, 08 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.
יעל אילני
נ
